Like?:)

luni, 12 aprilie 2010

Schimb confort urban pe libertate rurală (19). Am văzut găini

Cum tot aveam trei găini şi un cocoş, iar curtea păsărilor şi după o viitoare micşorare tot mare va rămâne, domnul meu şi cu mine ne-am propus să mai cumpărăm nişte găini. Vineri, mă sună Răzvan:

- Am văzut găini.

(Eu aud voci, el vede găini, e de bine.)

- Câte luăm?

- Vreo patru, dar mergem şi ne orientăm.

Vine şi mă recuperează de la birou, ajungem în locul cu găini. În cuşti – mai multe mărci de galinacee: unele albe jumulite (de ouă, zic eu, de carne, zice Răzvan, oricum nu contează) – excluse din start că erau urâte, unele făţoase, roşcate, cu creasta pe-o parte şi unele… indescriptibile. Nişte cevauri cu pene maro incomplete, multă piele la vedere, smucite, cu mişcări în unghiuri… Crunte!

În urma negocierilor directe, am cumpărat, conform planului, patru, dar ori doi. Adică patru făţoase şi patru amărăciuni maro. Pe ultimele eu le-a vrut, mi-a fost aşa de milă de ele că nu le puteam lăsa acolo. Tanti vânzătoarea, când a auzit de ce le iau, zice:

- Mai am cinci d-astea!

- Nu, nu vreau să le văd, că mi-e că le iau şi pe-alea!

Plecăm acasă, ducem proaspetele achiziţii în curtea păsărilor. În primă fază s-au bătut cele noi cu cele vechi, apoi cele noi între ele, apoi cocoşul le-a curtat pe nou-venite, dar ele au sărit şi l-au ciugulit. Au mâncat numai prospături, cum ar fi rumeguş, pietre, coji de banane şi beţe, au sărit bezmetice peste tot, având o previzibilă mişcare browniană. Le suspectez pe tipe c-au fost crescute în boxe, cu lumină artificială continuă.

Apune soarele, găinile veterane se duc la somn, cele noi îs pline de energie. Aprindem lumina în chioşc şi începe spectacolul: rând pe rând, toate cele opt păsări încearcă să ajungă la bec prin gardul de sârmă. De zeci de ori, de sute de ori, până s-a făcut târziu şi-am închis lumina. Ele continuau să colcăie.

Sâmbătă dimineaţă, când soarele încă nu răsărise, ele bântuiau. Cred că nici n-au dormit, oricum le suspectez că-s drogate. Tot asta au făcut până azi, dar sper că nu vor continua până la adânci bătrâneţi.

Aşa ne-am petrecut noi week-end-ul: observând găini buimace. În pauze, Răzvan a comis un gard la grădină.

3 comentarii:

EmaPirciu spunea...

Va aduc eu niste gaini din acelea micute, daca vreti sa diversificati orataniile... dar astea mai mult mananca decat sa faca oua... cred. Oricum de carne nu e bune, ca sa zic asa.

ajnanina spunea...

of, saracele de ele...
sa speram ca se vor obisnui repede cu rasfatul...
si ca nu vor fi negocieri indelungate in stabilirea ierarhiei...

simf spunea...

@gamalia, multuemsc, nu mai vreau niciun fel de gaini, si-asa sunt prea multe. nici diversificarea nu ma ispiteste, oua cumparam de la supermarket...
@ajnanina - acum aratarile se cearta doar intre ele, bantuie, mananca nenumarate chestii necomestibile, dar sunt fascinante cand le urmaresti.

:-D