Like?:)

marți, 5 aprilie 2011

Schimb confort urban pe libertate rurală (110). Animalele noastre. Schimbări de decor

Animăluţele noastre fac bine, Gonzales e viteaz şi sare la intruşi, găinile ouă şi asta mă foarte surprinde, sunt mofturoase la mâncare – sau le dăm noi prea mult – şi tare vorbăreţe. Vor nespus să iasă din curtea lor în zonele verzi pe care le privesc ţinând capetele meditativ într-o parte, dar nu se poate: încă n-au deprins elementarele noţiuni de igienă.
Câinii sunt bucuroşi de soare, caută să vadă ce-am ascuns eu în pământ, au invadat cu jucării curtea şi mai nou năpârlesc cu spor. Cum şi motanii năpârlesc, s-a deschis oficial sezonul la periat dihănii şi – cum altfel în aprilie? – la scos căpuşe de pe motani strângători. Jinx şi Zombie se joacă pe straturile mele şi apoi escaladează merii, Figaro ne ţine din serenadă în marcaje când nu e prin sat, aşa că i-am interzis pentru moment accesul în casă; nu pare deranjat, doarme în cuibul lui Zombie, mănâncă şi apoi iar pleacă în plimbări.
Curtea şi-a schimbat aspectul şi tare mândră mi-s de ce-am putut eu să fac: am lărgit bechtelul – aleea din pietriş – şi am făcut o scurtătură către chioşc din bucăţi de travertin. Am amenajat şi programatul rond cu butucei de fag, am pus acolo mentă, crăiţe, isop, busuioc sălbatic, scaiul dracului, flori de piatră, floarea miresei; ştiu că e devreme, dar tot merita să încerc. După ce am terminat, am făcut câţiva paşi în spate să-mi admir opera; Grasul a făcut şi el câţiva paşi, dar în faţă, să vadă el ce-am ascuns în pământ. Aşa că domnul meu a trebuit să împrejmuiască frumuseţe de rond cu nişte sârmă, măcar până se vor obişnui ticăloşii de căţei cu schimbarea de decor.
Tot la capitolul schimbare de decor de încadrează pentru moment şi drumul nostru; a intrat într-o reparaţie mai consistentă, cresc nişte traverse din ciment fix lângă curba din pantă, cea dificilă pe timp cu pământ ud sau zăpadă. Cum lucrările se fac la intervale neprecizate – în drum spre casă constaţi: „iete, a mai crescut o grămadă de pietre, trebuie ocolită” - şi sunt executate cu tractorul, cresc dealuri şi văi cărora Loganul le face faţă mai dificil. Dar acum începem să sperăm la luminiţa de la capătul tunelului.

Niciun comentariu:

:-D