Like?:)

miercuri, 27 aprilie 2011

Schimb confort urban pe libertate rurală (116). După Paşte

A trecut Paştele şi primăvara şi-a intrat în drepturi de-a binelea. Prunii sunt înfloriţi în grădină şi-n în livada de vizavi, când bate vântul ninge peste noi cu flori, merii au bobocii roşiatici plesniţi deja, curând vor înnebuni şi ei, pădurea e plină de viaţă, are mulţi copaci cu flori, e totul verde crud în preajmă şi păsări gureşe îţi umplu auzul.
N-au venit broscuţele la lac anul acesta, încă le mai aştept, dar şi fără ele totul clocoteşte a viaţă: au apărut cărăbuşii sinucigaşi, bondarii se lipesc de hainele în culori pastel, fluturi eleganţi vin domol în recunoaştere, albine, viespi, gângănii roşii cu buline negre, un guşter, vreo două broaşte mari şi urâte şi două cârtiţe plecate dintre cei vii fix de Paşte, vânătorul rămânând încă incert; să fie Hades?.. Să fie Jinx?... Amândoi?...
Înainte de Paşte am apucat să plantez din aromatice şi să mai pun o tură de salată din acelaşi plic, tare sunt curioasă dacă vor ieşi, nu de-alta, dar am schimbat furnizorul de seminţe. Forsiţia şi iasomia de iarnă s-au coafat cu frunze ca nebunele, au înflorit câţiva căpşuni, evident, majoritatea în grădiniţa de flori, că stolonii puşi „pe rânduri” sunt mai leneşi, au apărut nenumărate plăntuţe din seminţele puse acum o lună (nu mai ştiut ce şi unde, dar am schiţe de plantare şi pot să verific dacă vreau). Când îmi luasem orice speranţă, au înflorit o brânduşă alb-mov şi două mov, lalelele olandeze au înflorit şi ele frumos şi-s tare făţoase, că cele autohtone încă nu dau semne în astă direcţie, sunt ele, aşa, mai mimoze. Arţarul canadian e roşu-granat şi am constatat cu uimire că de fapt nu e aşa de la mama natură, ci e altoit, pentru că la bază au apărut nişte frunzuţe verzi şi frumoase, tipice pentru arţarul comun. Punctul de altoire e foarte vizibil, dar până acum nu l-am băgat în seamă, deh, grădinar priceput.
Brăduţul e plin de muguri, magnolia a înflorit şi ea, liliacul se deschide timid, merii acuşi-acuşi înnebunesc, narcisele încearcă să înflorească, via are zbenghiuri roz, inclusiv „viţa ananas” pusă de curând de domnul meu, în Zelist Băsescu e pe 1533, eu îs pe 1358, ceea ce-nseamnă că nici el nu s-a apucat de grădinărit, nici eu n-am intrat în politică, dar am un motiv să verific, din când în când, clasamentul.
Adevărat a Înviat!

Niciun comentariu:

:-D