Like?:)

luni, 3 octombrie 2011

Schimb confort urban pe libertate rurală (165). Debut de octombrie

”Mere, pere în panere/și gutui amărui cu puf galben ca de pui”

A venit și octombrie, cam cald deocamdată, ziua, că noaptea e din ce în ce mai rece. Au început tufănelele să înflorească, pădurea se colorează, totul miroase altfel, cerul e incredibil de variat și aerul e clar-porțelan. Grădina începe să arate a toamnă, frunze galbene, din ce în ce mai mult pământ gol cu plante smulse și lăsate la uscat; strugurii sunt mov și mirositorii, gutuile cresc ca nebunele, nucile au rămas mici și majoritatea au coaja neagră, merii i-am cam cules (adică vreo 3 kg de fructe puse deja în beci, mai sunt cam tot atâtea, plus trei pungi de mere rase la congelator).
Am început să scoatem din conopida fără rod (doamnele găini o foarte apreciază), am cules o parte din roșii și am pus gogonele la borcan, prilej de experiențe - gogonelele cherry puse cu sfeclă roșie arată ca un strălucitor compot de vișine – și de acumulări de informație - am aflat că sfecla roșie coloreaza minunat mâini, unghii și mai ales sub unghii.
Am cam terminat cu conservele pentru iarnă, de va mai fi să fie ceva probabil congelatorul le va primi, dar beciul e fain mobilat acum și tare mândră mi-s.
Activitățile din casă&curte le împărțim, de obicei, în liber alese și liber impuse. Așa că după o săptămână în care am făcut cam ce-a trebuit, în week-end am ales să facem cam ce-am vrut: domnul meu în loc să curețe fumurile de la sobe a preferat să refacă sistemul de închidere de la porțile mari, să dea cu grund pe porți și stâlpi, să vopsească bara de covoare – e albă, albă, albă -, să schimbe nu'ş ce t-uri la alimentarea boilerului pe lemne (asta a cam fost liber-impusă), să schimbe (şi să dubleze) un geam la locul de masă şi s-a apucat să amenajeze rafturi în viitoarea magazie, unde stăteau tot felul de minuni de-a valma. Operațiunea e încă în plină desfășurare, astfel încât zona de curte de lângă terasă e ea de-a valma acum şi aşa va rămâne, probabil, până în week-end-ul viitor. Copilul nr. 2 şi cum mine ne-am ocupat de zurlia de mâţucă, de murături, mâncare, grădină, spălat piscină şi capac – pe bara de covoare, că ne permitem - , dus cea de-a doua ladă de campanie – acum alb curate amandouă – în extindere şi umplut ca pe lăzile de zestre; acum mă bate gândul să pun niște levănțică și busuioc în ele, între haine. Printre picături, l-am ajutat pe domnul meu, care a măsurat tăiat sudat lipit finisat, printre câini şi mâţe negre hărnicuţe care voiau, ca de obicei, atenţie.
Pentru prima dată în astă toamnă, am făcut focul în boilerul pe lemne; e o căldură tare plăcută, focul trosnește, miroase fain şi deja mă gîndesc, cu drag, la iarnă.

3 comentarii:

Dani P. spunea...

Activitate din plin. Si satisfactii pe masura - e asa de bine, sa faci ceva cu miinile tale .
Stii, ca din frunzele fragede de conopida poti face sarmalute ?

simf spunea...

@Dani - e logic ce-mi spui tu de conopida, dar cine crezi ca s-a gandit?:) mersic de pont.

cristina spunea...

am vazut si eu cu aceasta minunata ocazie cum arata conopida live, casazicasa.
se pare ca we acesta s-a dat cu praf de treaba din avion, ca si noi (pisicile) am facut cate ceva. am iesit din casa prima oara, ne-am invatat cu max latraciosul si asa mai departe.
in ceea ce-o priveste pe sora-mea, ea se pare ca a nimerit mai bine, are o mama umana mai harnica decat bunica-mea. hm. ia s-o pun si eu la munca.

:-D