Like?:)

marți, 10 ianuarie 2012

Policromie cu pisici negre şi beteală verde

Zi calmă de decembrie, home alone, lucrez cu spor în interes de serviciu. Focul în soba din bibliotecă toarce domol, miroase a brad, e cald, casa e decorată pentru Crăciun, fond sonor – Led Zeppelin, un pahar cu sirop de căpşune din producţie proprie, trei mâţe negre prin preajmă.
Maşa se urcă pe birou şi începe să vâneze cursorul de la mouse pe monitor apoi adulmecă siropul din pahar şi strănută. O dau jos. Se urcă pe spătarul scaunului şi începe să vâneze lanţul de la gâtul meu. O dau iar jos. Mi se urcă în braţe şi începe să mă muşte a joacă. Iar o dau jos. Sare ca disperata pe Zombie, care doarme liniştit pe canapea, pe blana de oaie. Motanul se sperie şi-mi cere rugător în braţe. Îl las să vină.
Maşa îl atacă pe Jinx, Jinx ripostează a joacă. Încep cursele pe birou, pe sub birou, pe rafturile bibliotecii, prin, pe sub şi peste hârtiile mele, pe tastatură, pe sub covoare. Îi dau pe amândoi afară din cameră, în extindere. Zgomote stranii; le ignor, lucrând concentrată cu Zombie în braţe. Iar zgomote, de astă dată urcat coborât în viteză pe scara către etaj. Zdrang. Ies; a, nu-i nimic, au dărâmat doar suportul de încălţăminte. Jinx şi Maşa, cuminţi, mănâncă din beteala verde prinsă pe mâna curentă a scării. Mă răţoiesc la ei, aştept să fugă de-acolo apoi cât strâng încălţămintea îi ignor.
Mă întorc în bibliotecă, Zombie îşi reia locul la mine în braţe; lucrez. După o vreme ies spre baie. Maşa tocmai voma beteală verde pe husa abia schimbată a balansoarului. În dormitor, Jinx executa aceeaşi operaţiune, dar pe pătura din flis de pe pat, şi ea proaspăt schimbată. Mă înfurii, mă răstesc la ei, fug amândoi în bibliotecă şi curând aud uşa trântindu-se cu elan. Strâng husa şi pătura, pun altele curate, duc la baie şi curăţ parţial dezastrul de pe cele murdărite.
Cu ligheanul în braţe, în drum spre maşina de spălat din bucătărie, dau să intru în bibliotecă. Accesul interzis; uşa refuză să se deschidă. Insist, reuşesc. Pe canapea, Jinx şi Maşa. Între ei – o pată de vomă asezonată cu beteală verde. Amândoi se spălau senini. Sub scaunul de la calculator, Zombie, cu ochii întrebători. După uşă – bradul dărâmat, jumulit şi rostogolit acolo zău de înţeleg cum. Îi iau pe cei doi ticăloşi în braţe şi cu viteză iniţială îi arunc afară, între trandafiri. Se scutură, apoi pleacă tacticos către grădină.
Mă întorc la lucru – Zombie tot la mine în braţe stă, cuminte -, când şi când văd pe geam două mâţe negre alergându-se prin meri. Să fie sănătoase!
În casă au intrat amândoi când s-a întors Miruna. Miroseau au găini, semn că trăseseră câte un pui de somn în cuibare; erau odihniţi şi au avut destulă energie să purceadă, cu generozitate, la pictat în duet lăbuţe noroite pe cadă, chiuvetă şi pernele din dormitor, și ele proaspăt primenite.

9 comentarii:

Diana Alzner spunea...

Ca şi mine, nici tu nu ai timp să te plictiseşti. :D

simf spunea...

@Diana - si cand ma gandesc ca la mine sunt DOAR 3...:)

Dani P. spunea...

Simona, esti un monument de rabdare ! Te admir !!! Ma apuca ameteala, numai inchipuindu-mi scenariul ...

simf spunea...

@Dani - n-aveam de ales, crede-ma, chiar daca la capitolul rabdare stau cam prost.

Anonim spunea...

Mi-am imaginat toata actiunea de la tine,din casa.M-a amuzat figura de
copil cuminte a lui Zombi rugandu-te sa il scapi de neastamparata Masa,mi-am imaginat-o si pe Masa asemenea unui dracusor si pe Jinx tinandu-i isonul.Faza cu stersul si dereticatul dupa nu prea imi place,dar asa e cand "copiii"nu-s cuminti.

simf spunea...

@manuela - intamplarea face parte din capitolul foarte pitoreasca, dar la altul, nu la mine. acum ma amuz, dar atunci m-au infuriat crunt.

irenadaiana spunea...

mai cunosc eu niste cazuri. In vacanta asta Crina si-a adus acasa pisoiul - Kamikaze se numeste - e cam salbatec , adica salbatec bine si din minunea de camera pregatita Crinei de sarbatori a ramas o perdea smulsa de la usa si un morman de hartii tocate ca matele ca si cateii au boala mare la citit. Nu mai spun ca DJ Bobo (Kimi adica) a stat doar la usa matoiului adulmecand si pufnind plin de nervi iar matoiul la randul lui si-a varat gherutele pe unde a putut spre ascutire. Nas in nas n-au dat decat de doua ori si s-a lasat cu cozi zburlite si nasuri zgariate. Bine ca s-a terminat vacanta. :)

cristina spunea...

eu am fost norocoasa, inseamna. n-am avut decat jumate de brad dezpodobit si casa plina de globuri, atat.
pont: ca jucarii pentru pisici exista niste bilute colorate dintr-un fel de burete mai dens, foarte usoare. missie e in stare sa se joace cu ele 24 din 24. poate ti-ar mai tine matzoancele ocupate cu altceva decat cu distrusul :)

simf spunea...

@cristina - au mingiute din burete, cauciuc, cu pasla sau catifea, bile saltarete sau din sticla, ghemotoace de staniol, dopuri de pluta, jucarii speciale de matze, diverse chestii agatate de clante, un soarece imens tocmai bun de escaladat sau incercat gehrute, tunel si nici nu mai stiu ce mai au, ca-i casa plina. dar cand e sa fie episodul pisici la curse, nimic nu mai conteaza.

:-D