Like?:)

marți, 10 aprilie 2012

Când cade curentul

Duminica Floriilor, cam 7,30 dimineața, îmi cresc și mie ochi; ies pe terasă, la cafea. Domnul meu, cam înnegurat.
- N-avem curent.
- De când?
- Nu știu, nu era când m-am trezit eu, pe la 6.
Bem cafeaua, facem rondul de dimineață, se face 8,30, curentul nu vine. Sun la onor furnizor. Răspunde o tipă amabilă, cam prea tehnică și informată față de colegii ei, îmi pune întrebări diverse (vecinii cu 3,80 au curent?) la care nu prea știu ce să-i răspund (să cobori vreo 400 de metri ca să verifici e complicat), îmi cere adresa completă, indicii ale locului, numărul de telefon și promite să defecțiunea se va remedia în cel mai scurt timp.
Of, bun ar fi un generator, rău suntem dependenți de electricitate. Pe la 10 vine curentul, ne vedem de treburi, mâncăm împreună la prânz și pe la două trecem la somnul de frumusețe de după-amiază, în cântecul de leagăn al ploii pe acoperiș. Am ațipit parțial, m-am foit și la patru am hotărât să ies să văd de ce sunt foarte supărați câinii.
La poartă, o mașină de Electrica, cu doi tipi.
- V-am sunat, v-am dat și sms că am crezut că nu răspundeți la numere necunoscute.
(Aham, telefonul meu era în bucătărie.)
Unul dintre ei, polițistul rău.
- De la 1 vă căutăm, am întrebat...
- Ba pardon, până la 2 am avut telefonul cu mine!
- Unde e problema?
- Păi e vreuna? Curentul a venit pe la 10!
(Între timp vorbise domnul meu cu dom'colonel - care avea musafiri de departe, fiind el un Florin ca botez și ca atare nu se trezise prea devreme – și aflase că nici dumnealui nu avusese curent până pe la 10.)
- Și de ce n-ați sunat?
Așa un râs sincer m-a apucat când l-am auzit...
- Domnul meu, suntem la țară, dac-ar fi să sun de fiecare dată când pică sau vine curentul,ar trebui să-mi plătească furnizorul un abonament zdravăn!
Ca să fie tacâmul complet, aveau numărul meu de telefon greșit și mai am vaga impresie că fuseseră anunțați pe la 1 pentru intervenție.
Cu prilejul vizitei de rang înalt, de la polițistul bun am aflat că nu e necesar să sun decât dacă lipsește curentul numai la noi sau e picat de mai bine de trei ore, că-s dese penele la sat și le remediază oricum echipa din zona de arondare, că rețeaua e ea refăcută de curând, dar abonații dau estimări mult mai mici decât consumul real și preferă să plătească sume mari la regularizare, iar rețeaua e calibrată (nu ăsta e termenul, dar înțelegeți voi) pe estimări și cu ceva în plus, dar se pare că insuficient.
Eu m-am simițit bine că dăm estimarea corectă, polițistul bun a fost sfătos-explicativ, polițistul rău a revenit și el la intenții bune, recunoscând tacit că e un deficit de comunicare la ei, iar câinii au lătrat supărați în toată astă perioadă (am stat de vorbă în fața porții). Întrevederea s-a terminat cu zâmbete de ambele părți și cu urarea mea către ei de-a avea o duminică a Floriilor liniștită.
Și uite așa, după taxi și poliție, am văzut și mașină de Electrica la poartă.

4 comentarii:

AC spunea...

Bună regăsire după Florii!
Referitor la curent... la mine la țară mai aveam probleme, de genul acesta, din când în când (nu atât de des încât să confirme vorba aia cu câinele... pe stâlp).
Dar am învățat un lucru: să sun de fiecare dată la ei la centru (Electrica Arad - în cazul meu). Și uite așa, ajungea echipa în timp util, remedia problema și toată lumea (noi adică) era fericită.
Înainte, când sunam la echipele din zonă, făceau mofturi și nu puteau ajunge că erau foarte ocupați (nu generalizez ci doar împărtășesc experiența mea).
Multă sănătate și curent fără întreruperi!

P.S. Totuși, sunt niște mașini care ar fi bine să nu fie cazul să vă ajungă pe la poartă niciodată (pompierii și salvarea) - scuze pentru umorul negru! :) Nu e lipsă de respect!

simf spunea...

@AC - bun revenit!
si eu tot la centru sun, nici nu stiu numarul de aici.

salvarea a juns o daa, m-am jucat eu de-a doctorul, am fost pacient - colica renala -, mia-u facut injectii si au incercat zadarnic sa ma convinga sa merg la spital:)

pompieri am vazut doar la drumul principal, faceau niste exercitii.

Corina spunea...

Si la mine duminica Floriilor a fost o joaca de-a v-ati ascunselea cu "curentul". Mai grav a fost pe seara cand din cauza "venit-plecat curentul" scoteam jarul din centrala si faceam iar focul iar dupa 20 min o luam de la capat.... Am sunat la electrica pe la 10 dimineata (duminica) si ne-au sunat luni pe la 11 sa ne intrebe ce problema aveam. Revenise curentul duminica seara pe la 10 cand deja imi faceam griji cu incubatoarele....

simf spunea...

@Corina - cred ca peste tot la sat e aceeasi problema cu picatul curentului si clar nu e vina consumatorilor. probabil nu-s oamenii la fel de aprigi ca-n orase si furnizorul e mai relaxat in investitii.

:-D