Like?:)

vineri, 22 februarie 2013

Vrie primăvăratică


Totul a plecat de la o idee practică: în comunitatea de grădinari de net, mai mult sau mai puțin novici, uneori un plic de semințe asigură necesarul pe cinci ani (de exemplu, conopida) și, cum termenul de valabilitate e limitat, mai bine dăruiesc/schimb din ele decât să le las să moară.
Așa am intrat în schimb-de-semințe pe HobbyGrădina lui Huni; mă gândeam eu c-o să fie fain, dar n-am intuit o clipă în ce iureș plin de bucurie voi intra: desfă pliculețele de semințe (unele recoltate, altele cumpărate), împarte-le, ambalează-le cu încântare, notează pe ele ce și cum, pune-le în plicuri scrise deja de mână, lipește timbrele, mergi la cutia poștală – de-un mileniu nu mai avusesem decât ocazional corespondență clasică.
Așteaptă plicuri cu semințe, desfă-le cu înfrigurare, uau, uite tutun; regina nopții albă! Roșii ardei tătăneasă bulbili de usturoi hibiscus nalbă, uite, astea sunt bonus, nu știam c-o să-mi trimită, mamă, de-aici fac o plantație întreagă!
Până la schimb aveam vreo 75 de feluri de semințe; am mai și cumpărat oareșce (rozmarin, o marcă nouă de cimbru, alta de țelină și nu mai știu ce, încă vreo opt), iar cu cele primite cred că am cam 100. Pentru 120 mp de teren, vasta noastră zonă de cultivat care se cere impetuos extinsă.
Acum, aproape zilnic deschid cutiile cu semințe; le mut dintr-un loc în altul (la astea fac răsad, le mut în martie), ies în grădină, mă uit, da, aici ar merge să pun nalba, ce fain o să fie ea colorată lângă gard, mă întroc în zona cu trandafiri, ar merge un rond cu busuioc de mai multe feluri aici, merg spre curtea păsărilor, da, clar, ciprul îl pun lângă chioșc, hibiscusul o să mascheze plasa de la curtea păsărilor, spre poartă, aha, și ziceam că n-am unde să pun floarea soarelui decorativă. Mă întorc spre casă, intru în chioșc, fac inventarul ghivecelor și jardinierelor (data următoare le scot, la celălalt drum le mut mai în față), cam pe 8-10 martie le dezinfectez, le pregătesc, mă îndrept spre ușa de la intrare în casă. În timp ce fac cei 20 de pași, îmi trece prin gând că și la poartă, în exterior, pot pune ceva. Gata, știu, mutăm tufișul cu flori albe și-n locul lui pun altceva. Ce altceva? Păiii...
Ocolesc casa – dacă mai e un locșor pe lângă astilbe ce merge folosit? nu, nu e – și intru pe la terasă; în cuptor – acolo chiar a fost pe vremuri un cuptor de uscat fructe -, pe raft, cutii transparente păstrate pentru răsaduri. Pun aromatice în ele.
Ho, mamă dragă, ești dusă? Mai e O LUNĂ, dacă nu mai bine până atunci!
Renunț; intru în bucătărie, mă iau cu oareșce treburi, termin, intru în bibliotecă.
- Iubita, coborâm și noi în beci întru inventar?
- Ai semințe și pe-acolo?, mă întreabă domnul meu râzând.
Nu-i răspund, n-are rost, dar îmi pun o mască de „ai înnebunit de tot”.
Acolo am doar paharele de folosință unică; și ceapa șapte frați; și usturoiul. :-)

12 comentarii:

Angelikue spunea...

Ai dreptate, ne regasim multi in postarea ta :)))
Seminte peste tot, idei ce vin si pleaca despre pozitionare, dorinte de noi si noi seminte, chiar daca habar nu avem unde le plantam :)))
De "exchange-ul de seminte" de la Huni nu stiam. Stiu insa de pravalia lui Vasi.

Scutaru spunea...

Frumoasă postare - și frumos blog. Felicitările mele sincere! Sunt bucuros că l-am descoperit și că am atât de multe de învățat de aici. Voi reveni adesea, cu plăcere. Și va merge la blogroll, firește. Cu această ocazie, vă mulțumesc și eu pentru vizita dumneavoastră și îmi cer scuze că n-am făcut-o mai degrabă :)

simf spunea...

@Angelikue - Vasi e, pentru mine, next level, mai am pana sa ajung sa cultiv profi:)

@Scutaru - bun venit si multumesc. citind link dupa link se face gradinarul adevarat. :)

Anonim spunea...

Si eu tot strang seminte, le tot programez, care pe unde o sa le inghesui prin gradina bunicilor, iar mai deschid o pagina de imobiliare, mai o casa, un teren, cat mai mare, poate primavara asta, totusi ... si visez si sper :)

Gradinarit anotimp cu anotimp spunea...

Cred ca-i boala de blogareala nu vrie de primavara. In fiecare an cineva da startul la rasaduri si toti incepem sa capiem dupa seminte, tavi, pahare si alte recipiente si apoi asteptam primavara cu rasadurile gata inflorite. Cer scuze dat si pentru mine e valabil. Sa aveti o seara frumoasa si un weekend placut.

ina spunea...

Eu anul asta pun doar capsuni... si gazon, daca nu m-oi razgandi...

Gradinarit anotimp cu anotimp spunea...

Si pentru ca Dragobetele e si vestitorul primaverii va doresc o primavara frumoasa plina de inspiratie. Cu stima,

Andreea spunea...

Frumos articolul tau, noua gradinarilor ne merge drept la inima. Vorbim pe aceeasi limba si ne intelegem perfect unii pe altii. Cutii, plicuri si cutiute am inventariat si eu, mai intai in toamna, apoi periodic si cine stie de cate ori le mai iau la mana. Sa nu imi scape ceva si sa uit. Insa tu ai descris tot procesul asta cu atata naturalete si umor, incat cuvintele sunt de prisos. O saptamana senina iti doresc si inspiratie pentru noi povesti.

Myosotis spunea...

Iti inchipui ca o sa ma mut (inca nu stiu unde) cu vrafuri de pahare, paharele, ghivece goale de toate felurile..... anii trecuti pe vremea asta aveam rafturile pline de rasaduri.. acum sacosa cu seminte o ocolesc. Am tot zis ca fac ordine dar nu mai am elan. Deja cred ca o sa ratez mare parte din gradinareala anul asta.
Spor la semanat !
Myosotis

simf spunea...

@Myosotis - voi sa fiti bine, ca pana la urma puteti pune direct rasaduri si semintele oricum au garantie mai mult de-un an.

Anonim spunea...

Stii, am si eu faze de-astea... Renunţăm la cafea?

simf spunea...

@Ada - am probat, n-ajuta :)

:-D