Like?:)

marți, 15 octombrie 2013

Perspective de primăvară cu buline de la negru la aproape alb

Gărgăriţă-riţă...
Pe husa gri a canapelei sunt zeci de gărgăriţe colorate de la alb-crem la negru, cu buline impare de la negru la aproape alb, mai mici, mai mari. Igor le mângâie cu lăbuţa; ele fie fac pe moartele, fie se agaţă ca nişte scaieţi de husa gri.
Gărgăriţă-riţă...
Sunt vag anesteziate, năuce şi încearcă să găsească un loc de hibernare unde motanul-umbră să nu le mai poată rostogoli.
Gărgăriţă-riţă...
Înainte să bag aspiratorul, le strâng pe făraş şi le scot din casă. Am grijă să nu le calc, iar câte una zboară timid pe hanoracul meu portocaliu.
Nu, fetiţă, nu-i floare.
Sunt gărgăriţe în toată casa şi ştiu că pe majoritatea nu am cum să le văd. Pun câte una pe deget şi-i cânt.
Gărgăriţă-riţă, zboară-n poieniţă...
Poieniţa-i umbrită, arsă de frig şi vânt, e trist umedă şi prevesteşte iarna. În casă-i cald, e lumină şi miros de gutui, sunt locuri ferite de pisici jucăuşe – de ce-ar pleca? - şi ştiu că, după ce dă firul ierbii, de aici vor zbura spre verde buburuze-mămăruţe-gărgăriţe de la alb-crem la negru, cu buline impare de la negru la aproape alb, mai mici, mai mari.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Pana si la mine la bloc, cu toate plasele de la geamuri, si am gasit gargarite in casa. O fi ceva cu ele.

Dani P. spunea...

Aaaa, ce frumos !!!

CCristinaC spunea...

Si eu am gargarite in balcon. Vin la flori si, pentru ca am calorifer in balcon, ne mai intilnim si iarna. :)

:-D