Like?:)

vineri, 7 februarie 2014

Spovedanie

* Mi-e dor de Monica, de discuţiile deschise cu ea față în față, fără ales de cuvinte, fără teama de interpretare, de comunicarea noastră nonverbală.
* Nu am făcut niciodată sarmale, piftie, cozonac şi sper că nici nu voi face vreodată.
* Îmi plac paharele, lenjeriile şi farfuriile desperecheate; culorile mă înveselesc, dar să nu fie pe hainele mele.
* Disprețuiesc oamenii neparoliști, nu stau la cozi nici la medic și nu aștept niciun minut peste ora de întâlnire.
* Îmi plac mult scările abrupte; din lemn sau piatră, metalice sau din beton, ideea de ascendenţă mă vrăjește.
* Mă fascinează pozele alb-negru, paharele translucide și fierul forjat.
* Îmi plac merele și portocalele, bocancii și ținutele sport, ciocolata neagră și vinul alb sec, ustensilele de scris și gadgeturile.
* Am ani de când nu mai port bijuterii și vise recurente; cel mai des mă visam zburând.

8 comentarii:

Ilincaotgramesti spunea...

Este bine să te ții tare, să nu faci nu ceea ce nu vrei să faci.

Dar dacă mi-e îngăduit de ce ești așa înverșunată împotrivă celor trei articole culinare? Și doar dacă dse poate spune.

Și eu am avut înveșunări. De vină era modul în care făcusem cunoștință.

După ce timpul a trecut și mi-am găsit propria motivație și propriul stil acele lucruri amarnic renegate și-au făcut loc în viața mea spre relaxarea mea.

simf spunea...

@Ilinca - primul motiv cred ca vine din copilarie si este oboseala mamei de sarbatori. al doilea - inglobeaza multa munca si timp (cred ca mancare elaborata, care implica mai mult timp s-o gatesti decat s-o mananci, nu prea merita efortul). si-n al treilea rand: sunt luate ca etalon pentru o femeie, e/nu e buna gospodina. ei, eu nu vreau sa fiu buna gospodina :)

Ilincaotgramesti spunea...

În primul rând îmi cer scuze pentru greșeli. Mi-a scăpat postarea comentariului înainte de a verifica.

Apoi daaaa! Amintirile despre...

Și-ncă daaaa! Nici eu nu vreau să fiu gospodină!

Atâta doar că din când în când tradiționalul prinde bine sufletului. Nu-i nevoie de efort pentru niciunul din felurile de mai sus. Am descoperit văzând la alții, pe yotube.

Hm, mă duc să fac niște sarmale. Am un borcan cu foi de viță și niște bucățele de piept de curcan. Carnea și ceapa le toc cu blander-ul.

Doamne, ce mai omora mama aluatul de Paști sau de Crăciun! Curgeau apele pe ea la frământat!

Și ce cozonac mi-a ieșit mie de Crăciun care tocmai a trecut jucându-mă pur și simplu cu aluatul! Îl fac doar pentru mirosul care se răspândește în toată casa.

Dar astea sunt considerații personale. Mă iartă că m-am întins.

Gradinarit anotimp cu anotimp spunea...

Mama mea e gospodina,
Are o rata, si-o gaina,
Tatal meu areun pui
Toata grija-n capul lui.
Asta mi-a cazut asa pe chelie dupa dialogul tau cu Ilinca in rest numai de bine,vorba lui nenea Iancu - Nu mai e moral, nu mai sunt prinţipuri, nu mai e nimic: enteresul şi iar enteresul...

mamina2013 spunea...

cele trei motive sunt exact motivele pe care le sustin in propria abordare fata de statutul propriu de gospodina;multumesc pentru asta!

cristina spunea...

te-as intreba cine e monica, dar nu cred ca e important pentru noi, ea poate fi numai simbolul prietenei cu care ti-e dor sa-ti deschizi mintea si sufletul, fara teama de a fi ranita.
ani de zile m-am straduit sa fac sarmale si cozonac de sarbatori, numai pentru a simti mirosul "de acasa". am cam renuntat la cozonac, iar sarmale ... doar uneori mai fac. piftie n-am facut niciodata.
am vazut ca-ti plac paharele. eu am boala pe canitele de ceai, mi-as lua cu sutele, dar nu am unde sa le tin si nici de ce sa investesc in ele. oricum, e bine ca ne place ceva pe lumea asta, indiferent cum si de ce.
vise recurente? de obicei sunt un semnal pe care ni-l transmite organismul. eu am avut ani de zile, cu inotul. am scapat traind senzatia din vis in realitate.
cat despre asteptat ... traim niste vremuri in care, daca nu-mi educ rabdarea, nu mai intru nicaieri. pe la doctori cam trebuie sa astept. mereu a trebuit, asa ca o fac, altfel ...

simf spunea...

@Ilinca - traditiile ne definesc.

@Vasile - faci cozonaci?:)

@mamina - cu drag :)

@cristina - monica e omul drag care este acum in franta. dar vine vremea in care se va intoarce, stiu eu. imi plac paharele, dar zau nu cumpar, oricum am mai multe decat imi trebuie. caut medici care se respecta, respecta progaramarile si-si respecta si pacientii; nu vad de ce sa platesc o consultatie piperata la un cabinet privat si sa mai si astept ore-n sir. daca medicul nu stie sa-si gestioneze timpul, ce garantie am ca nu uita cumva sa-mi prescrie ce-mi trebuie? daca el nu se respecta singur, de ce-as avea incredere in el?

silavaracald spunea...

Sarmale... nici eu!
Never, jamais și nikagda!
Cred că am făcut doar de două ori până acum. Mi-a trebuit o juma' de butoi de varză murată ca să învelesc atâtea cât să umple o oală.
Și nici cozonaci. Decât, poate, în mașina de făcut pâine.Drept e c[ nici nu-mi prea plac.

:-D