Like?:)

miercuri, 16 aprilie 2014

Succint, după Florii

* E Săptămâna Mare, când teoretic trebuie făcută curăţenia de Paşte, dar ca un dat o să ajung numai pe seară acasă. Am atacat doar parţial locul de masă şi bucătăria, sper să am vreme de ele, cum sper să mai perii a n-a oară pisicile care năpârlesc ca niciodată.
* Drumul e plin de sinusoide în secțiune, mașinile mari care vin la casele în construcţie îl tasează pe zona de rulare şi, în combinaţie cu ploaia, ne asigură şleauri mândre.
* Pământul din grădina noastră e compact (creşte bine pe el rochiţa rândunicii), cu crustă (pir), acid (păpădie, urzică, patlagină), fertil (ştir, urzică moartă) şi bogat în azot (urzică, traista ciobanului); nu mă ajută cine ştie ce informaţia, dar măcar ştiu ce fel de pământ avem.
* A tot plouat în ultima vreme, a fost şi soare, pe ici-pe colo şi oareşce căldură, aşa că vegetalele s-au avântat curajos, totul e verde cu ceva accente colorate - galben păpădie şi mov lamium-urzică moartă. Plăntuțele din răsadniță se ițesc timid, cresc cu elan lăcrămioarele, liliacul stă să înflorească, vişinii sunt complet albi, nucii au mâţişori şi începe recitalul florilor de măr – da, ştiu, cireşii în floare sunt cei mai superbingo; mie însă îmi plac merii.
* De la simfonie n-am luat mare lucru – opt crini asiatici (roz, portocaliu, roşu, galben), două gheţişoare, o lavandă (nu m-am putut abţine), un rozmarin clasic şi unul târâtor/arbust, o urzicuţă – era ruşinată tare şi nu puteam s-o las acolo -, un cimbrişor lemon şi încă un ghivecel, dar am uitat ce e, plus o gloxinie galbenă de făcut cadou. Le-am plantat (mai mult domnul meu, în sâmbăta Floriilor), rozmarinul târâtor e teoretic peren şi rezistă la -20 grade (vedea-vom în primăvara viitoare), la fel şi gheţişoarele, dar am mari dubii c-ar fi perene, că până la urmă sunt totuşi begonii.
* Încerc să identific indici fenologici ai zonei unde ne aflăm – de exemplu, cartofii se plantează când încep să înflorească păpădiile, fasolea și dovleacul se seamănă când înflorește liliacul, răsadurile de roșii se pun în câmp când se deschid crinii albi.

Niciun comentariu:

:-D