Like?:)

luni, 17 noiembrie 2014

Civilizare în campanie electorală

Conform dictonului ai grijă ce-ţi doreşti, că s-ar putea să ţi se întâmple, cu adăugirea şi-o să-ţi pice într-un albastru fel, au venit băieţii veseli cu amenajare alimentare apă şi canalizare pe moşia noastră. Trei utilaje, şapte persoane, o zi şi jumătate, câini parţial închişi – Castor şi Hades – sau parţial legaţi – Zăvod, care a fost aşa de stresat c-a dormit ca boul în stratul lasagna sau s-a învârtit în jurul pomului de nu mai avea spaţiu decât să facă şezi.
S-au mişcat bine baieţii de la firmă, au fost aproape 50 m liniari de săpătură, de la 2,4 m adâncime la 0,4 m. Curtea - pe care o grebasem şi drăgălisem eu cu elan, ce-o fi fost în mintea mea nici măcar eu nu înţeleg, că ştiam ce urmează – săpată în y, răvăşit totul, victime colaterale – trei sălcii şi trei pruni scoşi; arţarul, bradul mic şi gutuiul jumuliţi parţial; bechtelul meu dus mai bine de jumătate; oareşce zone betonate şi borduri, două jardiniere cu plante perene parţial distruse.
La final au trecut cu şenilele întru nivelarea pământului şi cu lama pentru uniformizare – pe spaţiile largi, că pe zona de lângă casă doar au tras o sârbă mică şi ne-au încurajat că pământul se lasă până la vară. (Reţeaua de apă şi canalizare se estimează că vor fi date în funcţiune în vara ce vine – se lucrează în întreaga comună, la final toate uliţele vor avea utilităţile la poartă şi apoi asfalt.)
De joi a plouat uşurel şi metodic, cu pauze scurte, glodul a tot cerut cizme de cauciuc; domnul meu a stat cu oamenii continuu, eu am prestat genul de operaţiuni pe care nu le vezi când sunt făcute, dar dacă nu le faci imediat e evident: am măturat alei şi zone betonate, am curăţat grătare, grilaje, lamele de noroi, am spălat gresia de n ori pe zi, am ajuns să fac ceea ce nu credeam vreodată – să mă descalţ în afara casei – trecării mei aveau platforme de noroi de 3 cm.
Până când dă zăpada clar avem ce face – încercăm să aducem curtea la o formă parţial decentă, suntem în planuri şi negocieri dacă să aducem piatră, mărgăritar 7-15, să punem trifoi alb sau floare de fân, ne mai gandim, că până în primăvară mai e o eternitate şi ceva.
Am fost la vot, dar asta n-are nicio legătură cu civilizarea, faza pe tehnică, a arealului.
Sau are?!...

3 comentarii:

EmaPirciu spunea...

Rabdare, papuci pufosi si tutun. In ritmul asta va fi o iarna lunga si noroioasa. Dar anul viitor veti rade de peripetiile astea.

cristina spunea...

of, mama ... bine ca vad la tine ce m-ar astepta si pe mine daca ar avea vreo legatura alegerile cu civilizarea. la noi parea ca ar avea oaresce legatura la alegerile anterioare, dar dupa votul de atunci au facut stop cadru si n-au mai reluat filmarile.
m-am uitat si la poze. mama, doamne ...
dar cine o sa aiba canalizare vara viitoare? eu una mi-as dori, chiar daca pare ingrozitor ce se intampla in proces.

simf spunea...

@cristina - toate vin la pachet, cu bune si cu rele. si trandafirii au spini :)
pare si este ingrozitor, dar scopul in sine merita.

:-D