Like?:)

joi, 3 decembrie 2015

Combinate, despre ultima vreme

A venit decembrie, prin magazine colindele-s în toi, ziua e scurtă, prea scurtă şi încă mai scade, în cursul săptămânii nu am timp să fac mai nimic – şi mâncarea o fac pe întruneric. Noroc cu minivacanţa, am fost home alone trei zile din patru, iami-iam, omu’ – dus în sat cu dorul, n-am închis uşa la tindă cu zăvorul, dar nici n-am socializat (decât să răspund la telefon am preferat sa trimit sms-uri).
După cum era de aşteptat, am comis o curăţenie mai responsabilă – că ce altceva face o femeie când are oareşce zile libere?! -, am spălat, cusut, aranjat, făcut inventar cu aranjare în beci, mi-am băgat nasul prin seminţe, am demarat alcătuirea cadourilor. Pepsi twist, ceai de roibos et comp., miros de scorţişoară, foc trosnind în soba metalică, mâţe acaparatoare de bibliotecă. Cam frumos.
La capitolul ce-am mai făcut pe moşie, am terminat de protejat pentru iarnă zonele cu flori, mai am trandafirii din curte şi din grădină, am pus la adăpost popii de 10 şi scândurile, iar domnul meu a făcut inventarul la peturi de 2,5 l şi cutii de bere – multe, dom'le, multe.
Din curţi şi grădini oamenii au strâns frunzele şi le-au ars (nu pricep de ce nu le folosesc fie ca plapumă caldă pentru plante în iarnă, fie ca materie primă la compost), la sfârşit de săptămână se taie porci (iar eu nu ies din casă până pe la 10), văd zilnic căruţe cu lemne pe la porţi, pasc cai liberi prin livezile din preajmă.
Pe uliţă a crescut un strat de pietriş pus de primărie – m-am şi mirat, m-am şi bucurat -, au fost făcute şi ceva şanţuri de scurgere noi, noroi oricum e, dar măcar se poate urca după cinci zile de ploaie (a şi nins, pe 25 noiembrie, vreo două ore).
La capitolul conexe, am primit două soiuri de roşii de la roşii de roşii, care m-au surprins. Plăcut.  Şi am fost la Jumbo –  zâmbet, bucurie, terapie de-a dreptul. Mai vreau.

4 comentarii:

cristina spunea...

aia cu arsul frunzelor n-o pricep nici eu, nici pe aia cu stransul lor de pe pamant pentru a face curatenie. dar poate ca asa suntem noi, orasenii, ne vexam la multe chestii intalnite pe la tara. eu una ma vexez maxim si la arsul plasticelor (am un vecin care si-a pus pe foc in gratar folia de pe solar, chit ca plateste gunoiul la primarie, apoi si-a pus niste carne deasupra, ca tot era facut jarul!), precum si la deversarea fosei septice pe pamantul din spatele casei (aici il suspectez pe acelasi vecin, plus pe inca unul).

tu cu ce protejezi zona de flori?

simf spunea...

@cristina - cu frunze si alte uscaturi.

Mihaela T. spunea...

Interesat site-ul "Rosii de Rosii". Nu stiam de el. Voi comanda si eu. Am trimis deja un mesaj. :)Multumesc, Simona!

simf spunea...

@Mihaela - cu drag :)

:-D