Like?:)

marți, 8 martie 2016

Dare de seamă la început de martie

Bate vânt de primăvară şi nările îmi freamătă nerăbdătoare, anticipând verdele ce stă să vină. Zilnic fac rondul de rigoare şi înregistrez evoluţiile verticale ale plantelor, mai constat, sec, cum au murit doi lilieci şi o spiraea albă, observ că echinaceea apare în roşu, bujorii la fel, uite, s-au deschis niște narcise galbene ciufulite, natura se trezeşte pe repede înainte. La cât de cald e, ar fi timpul să pun seminţe în grădină; la ce văd în calendar, trebuie să mai aştept.
Stare n-am oricum, aşa că musai să-mi fac de lucru; gata curăţenia de primăvară în magazie, am pregătit ghivecele pentru seminţele de roşii (mai devreme de sâmbătă nu le pun), am înlocuit butucii de la trandafiri cu pietre mari (bolovani de râu) – sub butuci am găsit o colecție de melci și limacși, sub pietrele deja existente – niciunul.
Grădina e în așteptare, usturoiul și ceapa puse în toamnă cresc frumos, feniculul, valeriana și mangoldul și-au luat avânt; au mugurași cam toți arbuștii, a răsărit leușteanul, merii fac bumbișori, pământul e plin de veronici albastre. Cartoanele presate folosite pe aleile grădinii au cedat după vreo patru ani de folosință, nu știu cu ce le vom putea înlocui, mă gândesc la ceva mochete vechi, dar nu-mi pare o soluție prea bună, vedem.
Domnul meu se distrează în continuare cu gardul, a tras cinci stâlpi din zece (săpat la baza stâlpului, tras stâlp, verificat cu nivela, pus pietriş, apoi ciment, lăsat așa nişte ore, desfăcut, gata), mi-a făcut o răsadniţă rece și a coafat gutuiul mare și arțarul.
În oraş au înflorit magnolii albe și zarzări (da, știu, corcoduși, dar aici așa li se spune), forsiţiile mai au un pic să-şi deschidă florile, rondurile sunt pline de lalele avântându-se vertical, niște arbuști târâtori sunt plini de flori galbene, restaurantele amenajează chestii pentru fumători.
Ca noutăți, avem covor românesc (l-am pus pe peretele de deasupra lăzilor ofiţereşti și tare drag îmi e), am înlocuit aplica din dormitor și cea nouă mă face să zâmbesc, experimentez țigări rulate și îmi cam plac și am un nou hobby: mersul la stomatolog – că, se știe vorb-aia, Dumnezeu îți dă gratis două rânduri de dinți, pe al treilea îl plătești tu. Devitalizări, obturări, distracție de-a dreptul, fac ceaiuri de gălbenele, salvie, oregano și, în mod firesc, nu le folosesc, le fac pentru că am cu ce, măi, am cu ce

7 comentarii:

Anonim spunea...

Eşti o dulce !!!!
La mulți ani de 8 Martie!!!
Îmi plac grozav postările tale;şi chiar dacă nu scriu,te citesc zilnic.
Să ai o zi minunată !
Cu drag,Geta Selescu.

Mihaela T. spunea...

Simona, multa sanatate si iti doresc sa fie fara dureri! Iti tin pumnii pentru ca stiu ce presupune.
Si ca de obicei, in gradina esti avansata. :)
Si eu astept sa infloreasca magnolia vecinilor. Este uriasa. Pacat c-o vad doar pe geamul de la baia de la etaj. :)
Sporuri mari! Sambata mi-am propus sa pun in ghivece semintele de rosii, ardei iute si fenicul.:) A, mai si niste loboda de la BGV.

ciumafaiul de toamna spunea...

noi era sa infiem o soparla...am facut ieri curat temeinic ,da' temeinic rau de tat pe langa gard si Mircea cu furca a zvarlit-o din culcus ,....ametita ,buimaca de somn de iarna a stat s-o prind in manusa pana i-am incropit o noua garsoniera sub o bordura...atat am putut,caci brusc incepuse sa se grabeasca....as fi luat-o in casa dar brusc au aparut pete rosii pe Mircioi...si-am lasat-o balta

simf spunea...

E buna o soparla la casa omului...

simf spunea...

La multi ani, Geta, vad like-urile tale si ma foarte bucur.

simf spunea...

@Mihaela - feniculul si loboda eu le-as pune direct in pamant, loboda mai saptamana viitoare, feniculul - prin aprilie (multumesc)

Anonim spunea...

Loboda merge şi acum semănată...Piticii mei s-au jucat cu"pomişorii"(arată ca un pomişor la maturitate),imediat după ce s-a luat zăpada...şi tot scuturându-i prin straturi,am acum,adevărate covoare de lobodă.
Cu drag,Geta Selescu.

:-D