Like?:)

luni, 18 aprilie 2016

Aprilie ca o vară camuflată

E-o primăvară nebună costumată a carnaval în vară, cu temperaturi de peste 20 de grade ziua, iar noaptea sensibil spre 10; natura sare peste etape, schimbările de la zi la zi sunt copleşitoare, totul e verde şi musteşte de viaţă. Arţarul s-a umplut de frunze, trandafirii cresc inegal – cel mai mare e nebunul alb, cel mai mic – unul de dulceaţă -, flori unde vezi cu ochii, de la păpădii şi veronici la mărgăritar şi pomi înfloriţi. E prima dată când lalelele noastre înfloresc înainte de Simfonie - în etape, întâi cele roşii, apoi cele albe şi corai -, liliacul, care înflorea cam pe 10 mai, pe 16 aprilie era în plină stagiune.
Ninge peste noi cu flori, s-au scuturat prunii, cireşii, perii, vişinii şi afinii siberieni, moşmonii leagă rod, au germinat mai toate seminţele puse. Avem producţie proprie de ceapă, leuştean, mangold şi usturoi, flora spontană creşte viguros, aşa că domnul meu a deschis sezonul la motocosit grădina.
În rest? Aniversare în familia extinsă, musafiri, prima masă în chioşc a sezonului, foc la baie mai mult pentru apa caldă, perdelele antiinsecte, două cloşti puse ieri, cuc cântând harnic, cărăbuşi de mai în roiuri compacte, meri zumzăind de albine, fluturi pe tricou.
În week-end e Simfonia lalelelor şi, cu toate că mi-am propus să cumpăr doar urme fine de plante, ştiu că iar voi merge acasă cu nenumărate ghivece, spre bucuria neprecupeţită a domnului meu, care mereu se întreabă unde le mai putem găsi loc de plantare. Iar eu le găsesc.

Niciun comentariu:

:-D