Like?:)

luni, 12 septembrie 2016

Mândrie în formă continuată




9 comentarii:

Mihaela T. spunea...

Bravo, felicitari! Sa stii ca sunt foarte frumosi.

Pinocchi0 spunea...

Și spune, sunt iuți? *curios*foarte*curios*

simf spunea...

@Pinocchi0 - cei lungi au o iuteala moderata. ceilalti sunt crunt de iuti.

Pinocchi0 spunea...

Mă faci invidios. Noi avem o tufa de chili într-un ghiveci pe pervaz, și pot să mănînc cîte un ardei întreg, fără să simt mai mult decît ceea ce numea Jerome K. Jerome "un vag miros de pepene". Acuma, ar fi mai multe explicații posibile. Domnu' Inginer constată că semințele sunt iuți, și presupune că trebuia să lăsăm obiectul să se coacă, nu să-l mîncăm verde. (O s-o facem și pe'asta.) Pe de altă parte, eu cred că am citit pe undeva că iuțeala depinde de climă, iar temperatura moderată din bucătăria noastră și udatul zilnic se pare că nu sunt de natură să le sporească iuțeala. Tu ce crezi?

În aceeași ordine de idei, acum cîțiva ani mi-a adus Gogoscharski din India niște chili mari și roșii, uscați. Iuțeala lor e suportabilă, ba chiar îndurătoare, și cu ei am reușit să fac un sos canaric roșu (mojo rojo) foarte bun. Semințele, pe care nu am avut curajul să le folosesc, le-am semănat în doua ghivecele minuscule, și uite că s-a întîmplat minunea și după conced au răsărit. Rămîne de văzut ce surprize ne oferă pe mai departe.

simf spunea...

@Pinocchi0 - daca lasati ardeiul sa se coaca va fi considerabil mai iute.
nu cred ca iuteala depinde de clima, ci de soiul ardeiului, tinand cont de cerintele lui - caldura, apa, soare.
cam ce soiuri de ardei iti plac ca iutime? ai incercat cayenne, peperoncino?

Pinocchi0 spunea...

Uh, nu pot să spun după nume. Să fie iute, dar nici prea-prea, nici foarte-foarte :-)

simf spunea...

@Pinocchi0 - nici prea-prea, nici foarte-foarte e o chestie de gust.:) uite, incearca sa vezi cum e jalapeno, il gasesti in hipermarketuri. vezi daca e prea moale sau prea iute si cauti pe scala scoville cam ce ti-ar placea. uite: http://foarteiute.ro/content/8-scara-scoville

Anonim spunea...

Simona, am o gramada din cei mov_negru, cd ajung la maturitate se fac rosii sau raman asa?

simf spunea...

@Anonim - se fac rosii si se iutesc considerabil.

:-D