Like?:)

joi, 18 martie 2010

Între blestemul de părinte şi moştenirea genetică (2). Între ciocan şi adeziv

La 9 luni am dus-o pe Miruna la creşă. De fapt, pe Ana voiam s-o duc, avea deja 2 ani, dar nu puteam să plec cu amândouă odată (aveau ore de somn diferite, motiv pentru care eu mă trezeam la 5-6 dimineaţa şi adormeam mereu după 1, eram roboţel) şi-am plecat cu Miruna să mă interesez de condiţii. Abia am reuşit s-o mai recuperez dintre copii. Am cedat propunerilor asistentei de-acolo să-i fac şi belelei dosar, „de probă”. Şi-au mers fetele la creşă şi situaţia s-a îmbunătăţit considerabil.
Pe la un an şi un pic, Miruna nu mai avea piscină în cadă, crescuse deja. A trebuit să-i găsim o altă ocupaţie să stea cuminte: bătea cuie (cu ciocanul, evident) în plinta de la linoleum. Ocupaţie care o ţinea pe loc chiar şi o jumătate de oră zilnic, timp în care nu mai stăteam nonstop cu ochii pe ea.
Hotărâm să amenajăm baia. Domnul meu se apucă de asta în afara orelor de serviciu, după-amiaza mai venea bunicul să supravegheze odoarele. Degeaba, Miruna fura adeziv şi gresie şi le punea… pe covor în sufragerie. N-a avut Răzvan alternativă: a trebuit să-i dea belelei o găletuşă cu adeziv şi spărturi de gresie şi faianţă să le lipească ea în hol, pe ciment. Aşa a stat cuminte.
Mai avea Miruna noastră o pasiune: când ne era lumea mai dragă, apăsa pe butonul de oprire de la televizor. Râdea fugind şi faptul c-o certam n-o impresiona de nicio culoare. Într-o zi mă înfurii pe ea, o cert iar şi-o pun cu ceva viteza iniţială într-un fotoliu. Plânge şi, printre lacrimi, îi spune soră-si: „apaşă, Ana, apaşă”. Ana, tentată s-o asculte. M-am răţoit şi la ea, dar ca măsură de siguranţă am lipit un capac de bere pe buton.

12 comentarii:

papabembe spunea...

păi, da. la un an înveţi să pui gresie, la cinci ani construieşti prima casă, la 10 ani conduci prima maşină, la 15 ani te căsătoreşti, faci copii, pleci la război, te întorci de la război, iar faci copii, după care te potoleşti şi te apuci de singurul lucru care contează în ţara asta: la 25 ani candidezi la alegeri.
eu zic să o dezveţi de obiciurile astea.

Anonim spunea...

Cred că ne manipulezi fără remuşcări, că, de fapt, lucrurile au luat o turnură mult mai dezontologică. De mâine vrem varianta bunicului şi, de ce nu, pe a medicului de familie, pe a astrologului ...

simf spunea...

@papabembe, ai uitat ca trebuie plantat si un pom (plus ca pentru casatorie trebuie sa ai minimum 16 ani). a ajutat la plantarea unui bradut deja, asa ca poate candida linistita. insa ma tem ca n-are stofa de politician...
@ anonim. o sa-l anunt pe bunic sa dea drept la replica. sau nu, ma mai gandesc. la medicul de familie nu ma pot duce ca ma tem c-o sa-si aminteasca prea multe despre cum a ajuns miruna la spital numai la urgenta. cu astrologul insa promit sa vorbesc.

Anonim spunea...

heheheh, mie la 3 ani mi-a aruncat fimio tot salariul pe geam si se uita la bani cum zboara si striga mai sus, mai sus, asa ne-am dat seama. bine ca stam la et 1.

Anonim spunea...

asta e literatura, pun pariu ca fata e cuminte, gospodina si invata bine la scoala, dar esti tu mama rea ca ai vrut-o baiat si d-aia.

simf spunea...

@anonim 1 - pai, la ce-s buni copiii? sa ne coloreze viata!
@anonim 2 - pune tu pariu si-ti mijlocesc o intrevedere cu ea ca sa te edifici.

Anonim spunea...

am iubit si ieu odataaa
doi ochi negri la o fataaaa
si seara si dimineaaaata mindra mea
si-am sa-i iubesc toata viataaaaaa


oooo, viata meeeeaaaaa


indragostitul

EmaPirciu spunea...

Si eu credeam ca Florin e o pacoste...
Am un copil cuminte

simf spunea...

@anonim - asa sa fie!
@ema - bucura-te de el, e inca dulce si nevinovat. pana sa apara miruna, si eu credeam ca ana e nazdravana...

Anonim spunea...

Povestește cum băga cocoloașe de hârtie în videoplayer.

simf spunea...

@Adi, mersi, uitasem de asta, cum sigur am uitat de multe. Voi povesti.

Anonim spunea...

good start

:-D