Like?:)

miercuri, 7 aprilie 2010

Leapşa cu şi despre cărţi

Cred că s-a deshis sezonul la lepşe, a fost de-ajuns să accept una şi au mai venit trei brusc şi instantaneu. Prima:

1. Când cititi, pentru a marca locul unde ati ramas cu lectura, folositi semne de carte sau îndoiti paginile?

Folosesc ce-mi pică în mână, de la cartea de identitate la facturi, bilete de autobuz, aţe, chiar şi semne de carte. Nu îndoiesc paginile, nu las cartea deschisă, urăsc să văd un volum chinuit.
2. Ati primit în ultimul timp o carte cadou si daca “da” care a fost aceasta?

Da. Jurnalul lui Adrian Marino, acum vreo 3 săptămâni.
3. Cititi în baie?

O, da, şi cu câtă plăcere…
4. V-ati gândit vreodata si scrieti o carte si daca “da” care ar fi fost aceasta?

Mereu m-am gândit că n-o să scriu vreodată o carte.
5. Ce credeti despre colectiile de carte de la noi?

Cresc frumos. Poliromul cu seriile Ego, Biblioteca de duminică, Fiction Ltd, Trei cu Eroscop, Humanitas cu Raftul Denisei şi Cartea de pe noptieră…
6. Care este cartea preferata?

Sunt multe şi alternează. Răspuns subiectiv pentru acum – Orson Scott Card – Stăpânul cântecelor.
7. Va place sa recititi unele carti si care ar fi acestea?

Da, cel mai des recitite sunt Familia Addams, Micul Prinţ şi Cezar Petrescu sau Agârbiceanu.
8. Ce parere ati avea de o întâlnire cu autorii cartilor pe care le apreciati si ce le-ati spune?

Aş sta deoparte sorbind fiecare cuvânt, neîntrebând nimic şi bucurându-mă plenar de moment.
9. Va place sa vorbiti despre ceea ce cititi si cu cine?

Da. Cu cine e dispus să mă asculte, cu condiţia fie să fi citit cartea, fie să cred că i-ar plăcea.
10. Care sunt motivele care va determina sa alegeti o carte pe care sa o cititi?

Aici sunt 3 variante: 1. Am mai citit de acelaşi autor şi mi-a plăcut. Mi-a vorbit despre carte cineva în care am încredere şi m-a incitat. 2. În librărie sau bibliotecă pun accidental ochii pe-un volum, îl deschid (de obicei la cuprins), parcurg diagonal din el 1-3 minute şi… îl aleg sau nu.
11. Care credeti ca este o lectura “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie sa o citeasca?

Depinde atât de mult de structura fiecăruia… Pentru oricine cred însă că-s necesare basme, mituri, legende la început. Apoi drumurile se ramifică.
12. Care este locul preferat pentru lectura?

În pat, evident.
13. Când cititi ascultati muzica sau lecturati în liniste?

De preferinţă în linişte.
14. Vi s-a întâmplat sa cititi carti în format electronic?

Da.
15. Cititi numai carti cumparate sau si pe cele care sunt împrumutate?

Şi, şi, şi.
16. O carte este pentru mine… Cum ati descrie o carte?

…O lume în care mă pot cufunda uitând de tot şi toate.

Leapşa o dau mai departe prietenilor mei imaginari Romulus şi Remus, pe care-i rog să răspundă separat, Mikkăi,lui Felix şi cui i-o mai fi drag să accepte provocarea.

4 comentarii:

Anonim spunea...

cand scoti o carte?

simf spunea...

nu scot.

Omuldelamunte spunea...

Bine-ai apărut după sărbători.
Să ai pace în jurul tău de la megieşi cumsecade, să ajungi să legeni nepoţi pe genunchi areumatici, să-ţi fie familia o încântare începând de azi.

simf spunea...

@Multumesc frumos, Omuledelamunte.

:-D