Like?:)

miercuri, 28 aprilie 2010

Schimb confort urban pe libertate rurală (23). Şi găinile se tund, nu-i aşa?

Duminică dimineaţă, cu Răzvan prin curte. Lângă mine (şi lângă casă), printre trandafiri, o găină. O văd. Găină. Îmi văd de drum. Găină! Lângă casă! Iluzie! Îi arăt lui Răzvan şi-l întreb:

- Tu vezi ce văd eu?

- O găină. GĂINĂ???

Clar nu doar eu vedeam găini, nu era o iluzie, mai ales că tipa era ocupată şi cu comisul unor sounduri de încântare cred, ceea ce-ar fi însemnat că e şi-o halucinaţie auditivă parţial colectivă..

- Hai s-o prindem!

În traducere liberă, prinde-o tu, Răzvane, că eu îs defectă la faza asta.

O prinde, că era de-a lui, o duce la ea acasă şi ne întrebăm, retoric, pe unde a evadat.

Luni, mă sună Ana.

- Mami, îţi aminteşti găina evadată de ieri?

- Da.

- Şi-a adus şi prietenele, acum sunt trei pe-afară.

Ajungem acasă, deschide Miruna poarta la curtea păsărilor şi, înainte de-a încerca persuasiv să le convingă, intră o găină făţoasă de bunăvoie. Ana se atacă, ea le vânase, momise, încercase să le cointereseze zadarnic. Pe celelalte două (arătări harnice de-ale mele) tot Răzvan le-a prins.

Ajungem la concluzia că n-au putut evada decât pe deasupra plasei dinspre chioşc, punem acolo o tablă şi gata.

Ieri, Ana, indignată:

- Iar a evadat o găină şi MĂ SFIDEAZĂ, mami!

Ajungem acasă, curtea - colorată cu boabe de porumb, găina – fericită în chioşc. Aştept să se întunece, timp în care mă joc cu furtunul-duş udând trandafiri, chestii plantate, alei, motani negri, prind găina cu mâna proprie (adică n-a avut nimic împotrivă) şi merg, triumfătoare, cu ea la domnul meu:

- Trebuie să-i tăiem aripile!

Aşa am auzit eu că se poartă, plus că arătările mele aveau penele scurtate când le-am adus.

Ia Răzvan foarfeca (de friptură, evident, că aia e în bucătărie, cu ea am tăiat şi via) şi-i tunde o aripă scurt-scurt, că mă şi mir că n-a făcut urât animala. În urma comentariilor mele revoltate, cea de-a doua aripă a beneficiat de-o frizură mai cu plete.

Duc animala în curtea păsărilor, se scutură, cârâie şi se duce la suratele ei. Eu mă uitam lung la cât de crunt arată, aşa, asimetrică. Şi era una dintre făţoasele domnului meu, din cele cu cărare pe-o parte...

După un timp, tipa încerca zadarnic să zboare peste plasa de sârmă în chioşc, Jinx prindea greieri, îi aducea în casă, să se joace cu ei, unde-i abandona în favoarea unor fluturi pe care-i mânca încântat tare, lumina era înghiţită de broscuţele gureşe din lac şi pe noi, în faţa unui pahar de vin, ne cuprindea liniştea serii de aprilie.

17 comentarii:

Mikka spunea...

Offff... frumos mai eee! Ma tundeti si pe mine? Mi-s cam pletoasa... si ma cam ia zboruuu'...
Cum sfideaza o gaina? ai? Ca sa stiu si yo...
Linistea aia de aprile sa vi se continue si in mai si dupa... Ghini va shadi!

simf spunea...

@Mikka, cu drag te tundem, vedem noi ce-o sa iasa, poti chiar sa-ti alegi foarfeca.
gaina sfideaza... sfidator, ana stie bine cum.
linistea e-n noi, ca sunete sunt mereu in preajma, dar tare-s faine.

Anonim spunea...

linistea vine numai dupa agitatie, zgomot, nervi. asa ca gaina va ajuta.
a.s.

vic spunea...

asta nu mi-a placut.

esti nebun cum o sa zbor
cu-o aripa si-un picior...
[sorescu]

simf spunea...

@a.s., asa e, nu putem aprecia linistea fara agitatia anterioara.
@vic - nici mie nu mi-a placut, dar n-am avut alternativa. nici lesa, ca m-am gandit.

VanGhelie spunea...

pierdut la spate, daca se poa ...

simf spunea...

se poate, se poate, dom' VanGhelie, pentru dumneavoastra...;)

Anonim spunea...

sunt concursuri de hair stayleri de caini, de pisici. voi sunteti wing styleri.
ti-era dor de mine? papabembe a murit?
anonim fara litere

Dan spunea...

Ati coafat-o, ce pana ei!

Anonim spunea...

rad, tund, frezez, trimez, impaiez gaini la domiciul clientului. aduc eu toate materiale, inclusiv gaina. ce pana mea sau a ei!

simf spunea...

@anonim fara litere - noi suntem frizeri de nevoie, nu de aripi. papabembe a intrat in hibernare primavarateca, revine el intr-o zi. si da, chiar mi-ai lipsit, bine ai revenit.

simf spunea...

@Dan - pai nu?:)

farby66 spunea...

madalin e pravda, remus e papabembe si tu esti simfonica prietena imaginara. cine sunt romulus si vulpea? vocile din capul cui sunt, de unde vin ele, de la cine au plecat? unde au ajuns?

simf spunea...

@farby66 - madalin e pravda, remus e papabembe si eu sunt simona. prieteni imaginari suntem cu totii, pentru ca lucrurile nu sunt mereu ce par a fi.
romulus e fostul frate siamez, actualmente var, al lui remus si vulpea e mama lor; ei nu-s crescuti de-o lupoaica, ci de vulpea mama lor.
vocile sunt la origine din capul meu, au venit de la o intrebare existentiala, au plecat in capul lui remus si ultima data stiu ca erau la papabembe.
noi nu suntem normali (vocile intoneaza "voi nu sunteti normali/ura draguta mea, voi nu sunteti normali"), ceea ce va dorim si dumneavoastra, ca tare-i fain cand unu-i altul altu-i unu si-amandoi is altcineva

Mikka spunea...

Haaaaa! Stiam eu de ce mai vin aici, la gainiarit...
M-ai topit cu ultimu' comment...
Se pupa grozav aici zen-ismul meu preferat:

"Lucrurile nu sunt ce par a fi."

(Aici inteleptul face o pauza, sa i se aseze stiuletelui invatacel greutatea acestui adevar absolut)

"Dar nici nu sunt altceva"...

(Aici bietul stiulete explodeaza din cauza revelatiei si se face floricele-de-porumb, floricele-de-poruumb...)

simf spunea...

@Mikka, este ca am fost foarte clara in explicatie?:)

papabembe spunea...

papabembe e povestitorul. el avea o mamă, care era vulpea, pe care a luat-o găina în zbor şi a dus-o over the hills and fair away, ştiţi, cântecul ăla de îl cânta led zeppelin, după cum îi plăcea lui romulus să îşi alinte uneori una din vocile din capul său, mai ales când stătea seara la o ţigară cu page, paul jones, bonham şi plant la o ţigară, în curtea prietenei noastre imaginare, şi găina ar fi făcut tot ce ar fi depins de ea ca să aducă vulpea înapoi, mai cu seamă că acum era şi îmblânzită, dar nu a mai putut, pentru că a uitat unde a pus-o, dar noi ştim că treaba asta cu amnezia e cea mai convenabilă scuză şi de aceea plant a venit la prietena mea imaginară, care la ora aia nu era acasă, şi i-a zis: baby, i'm gonna leave you http://www.youtube.com/watch?v=rrVDViSlsSM, dar asta nu s-a întâmplat niciodată.

:-D