Like?:)

vineri, 24 septembrie 2010

Schimb confort urban pe libertate rurală (48). Adaptări la mediu

Folosesc în continuare mânuşi de nenumărate feluri (menajere, medicale, de grădinărie, de folosinţă unică, de protecţie…) şi nu cred că voi renunţa la ele, cel puţin nu curând. Pielea şi-a pierdut din catifelare şi a căpătat o altă textură, interesantă spun eu pentru moment. Mâinile nu-mi mai sunt albe-var, sunt bronzate şi ferme. Deocamdată tot trebuie cremuite aproape zilnic, unghiile îmi sunt tăiate scurt (am talent să le rup), cred însă că în timp mă voi adapta. Cum sper să nu mai fac febră musculară în aproape fiecare week-end.
Încă nu ne-am obişnuit cu ideea că trebuie să ne descălţăm la intrare, de fapt la nivel de intenţie toţi vrem asta, dar n-avem deprinderea şi din acest motiv curăţenia ocupă o grămadă de vreme. Din fericire bucătăria, locul de masă, holul şi baia au gresie, iar pardoseala din lemn nu se curăţă nici ea prea greu.
Încercăm să selectăm deşeurile. Avem şi un loc unde resturile menajere organice se vor face (sper) compost, găinile biodegradează resturile de la bucătărie, la gunoi ducem în mare parte ambalajele din materiale incerte. Depozităm PET-urile, metalul, hârtia şi sticla separat, în plan avem cutii şi pentru carton, aluminiu, polietilenă, plastic. Şi visez eu să strâng toate cele şi să le ducem la un centru de primire materiale reciclabile şi să iau bani fix de-un pom. Deocamdată doar visez (cozi infernale, preţuri derizorii, sub 3 lei/kg de aluminiu – asta înseamnă aproape un sac de doze -, cam 1 leu sacul de PET-uri parţial presate; şi ocupă o mulţime de spaţiu!) şi mă mulţumesc cu ideea c-am micşorat amprenta ecologică a familiei. Materialele reciclabile le punem fie în cutiile amenajate lângă containere, fie alături de ele (n-am văzut cutii pentru sticlă, de exemplu, în oraş) cu gândul că vor fi colectate selectiv.
Sper că, în aproape un an, am reuşit să strângem miliardele de cuie sârme table cioburi cutii de conserve cabluri bucăţi de polietilenă sau plastic etc. din curte şi grădină, unele dintre ele îngropate mai mult sau mai puţin adânc. Spun sper pentru că la începutul verii credeam că le-am strâns pe toate, dar am constat de curând că au început iar să apară: îşi iţesc uşor capul din troscot, iarbă, pământ. Să fie ploaia de vină?

Niciun comentariu:

:-D