Like?:)

joi, 6 ianuarie 2011

Schimb confort urban pe libertate rurală (86). Cutia poştală şi indexul la lumină

„Un om din Tecuci avea un motor/dar nu i-a folosit la nimic''
Mihai Ursachi


Cumpărăm noi – mai mult eu – cu ceva vreme în urmă o cutie poştală, o montează domnul meu într-un mare fel, după ce decupează nişte fante prin ulucile porţii, îi pune cutiei şi acoperiş, ca să nu bată ploaia în ea. Apoi mă hărnicesc eu şi scriu pe scândurile gardului, cu vopsea auto albă, numărul casei, ca să vadă coana poştăriţă bine, să nu ne mai lase facturile prin vecini. Apoi verific, de afară, din curte, faţă/verso să văd dacă se vede un plic. Da, dom’ne, se vede bine. Apoi, probă cu o hârtie mai mică. Se vedeeee!
Vreo două săptămâni am verificat cutia poştală zilnic, niciodată n-am găsit nimic. Trece o lună, trec două luni, cutia – mereu goală, factura la lumină nu mai vine deloc, nici măcar la vecini. La mobil avem facturi electronice, la net şi tv. au sediul în preajma biroului meu. Dar lumina… Cu lumina e mai complicat. Nu-i nimic, plătim de pe card pe codul de abonat sau cum se numeşte. Mai trece o lună – ioc factură la lumină. Mergi la Renel sau cum l-o chema, ia bon de ordine, aşteaptă, ia copie la factură ca să poţi plăti radio-tv-ul, ca să nu mai apari cu restanţă, că dacă n-ai codul de bare de pe acea factură degeaba le depui banii în cont, apari cu restanţe la radio-tv şi cu bani în avans la energie electrică..
14 decembrie. Dar „regularizarea”? Nu trebuia să vină la început de decembrie? De ce n-a venit? Mergi iar la Renel. Iar bon, iar coadă. „Nu sunteţi trecuţi, probabil s-a decalat pe ianuarie.” Şi dacă tot am făcut drumul, am luat şi copia facturii, să nu plec cu mâna goală. Nu că m-ar fi dat pe mine spiritul civic afară din casă cu plata diferenţei la curent, dar gândul că se tot adună acolo (că-n vară „am dat curent” vecinilor via prelungitor, chestii cu sudură şi forat şi pompe, kilowaţi mulţi, îşi fac şi oamenii casă, iar ultima „regularizare” a fost la început de iunie)… Şi banii sunt făcuţi să circule… Plus că e de preferat să nu intri cu datorii în noul an, dacă poţi… Asta e, am plătit factura şi gata.
21 decembrie, pe la prânz, vine Miruna dinspre poartă cu o hârtie udă în mână. Era o adresă prin care eram anunţaţi să sunăm la un număr de telefon, în 48 de ore, pentru reprogramarea citirii indexului contorului electric. Miruna recuperase hârtia din cutia poştală, iar termenul de 48 de ore era depăşit cu două săptămâni.
Un om dintr-un sat avea o cutie poştală şi nu i-a folosit la nimic.

6 comentarii:

ba_laura spunea...

biroul meu e in buricul targului.primesc facturili de corent cam la trei luni odata (in linie dreapta cred ca-s vreo 0,5 km pana la ei), iar despre alea de gaz...chiar n-am ce sa primesc, ca le emit doar cand isi aduc aminte, atunci cand se aduna o suma palpitanta...

simf spunea...

@ba_laura - si cum faci? achiti tu cat crezi?

vic spunea...

uite cum e cu electrica:
-trebuie sa declari un consum lunar, in care e bine in general sa te incadrezi. se alege la casierie, printr-o cerere.
-la 2 estimari pe baza acestui consum teoretic, se face o citire. in caz ca nu s-a facut, procedezi asa: iei indexul si te duci in casierie si il declari tu. ei iti refac factura care din nou o sa-ti vina postal. apoi vor veni si ei pentru o citire conform programarii. daca tu nu vrei sa se adune index, te duci cu autocitirea ta.

postarita ta nu e altfel decit ceilalti angajati ai postei romane, o institutie de r...t. poti sa-i dai niste bani, dar gestul va trebui perpetuat. depinde de calitatea si cantitatea corespondentei tale.
si de cit de mult vrei sa nu te doara capul.

simf spunea...

@vic - mersic de lamuriri, ma duc cu indexul.

Geocer spunea...

O s-o cert pe postarita aia brunetica originara din Moldova cand o s-o mai vad!

simf spunea...

@Geocer - eu nici macar nu stiu cum arata!

:-D