Like?:)

marți, 11 martie 2014

După douăzeci de ani

“Pe unde iese vorba iese şi sufletul.” “Când spui o vorbă, intri slugă la ea, mai bine taci şi fă.” Mi-a citit sute de poveşti, istoria mi-a croit-o într-o serie de basme fascinante, m-a făcut să-mi iubesc glia, ţara, neamul şi să înţeleg că patriotismul nu-i doar o vorbă-n DEX.
„În societatea contemporană, o femeie deşteaptă poate obţine cât doi bărbaţi la fel de deştepţi ca ea.” M-a dorit băiat şi mi-a dăruit înclinaţiile lui tehnice. M-a vrut militar de carieră, chiar dacă el mă învăţase să cercetez înainte de-a crede, să nu accept picior pe gât şi să verific limitele regulilor. Eu nu m-am vrut.
“Nimic din ceea ce ai acum nu-i veşnic, doar ce-ai în cap nu-ţi poate lua nimeni.” Ne-a iubit mult pe noi, dar pe mama a divinizat-o. Cum şi-a divinizat primul nepot, ce-i calcă azi pe urme-n carieră, într-un fel.
„Uşa e acolo, eu ţi-o arăt, dacă tu vrei să treci prin zid e dreptul tău să încerci.” Şi când călcam în străchini îmi spunea ai greşit, lasă, trece, dar ai grijă altă dată.
„Punctualitatea e dovada respectului faţă de tine, faţă de celălalt; academicienii au sfertul academic, regele – jumătatea regală, restul - doar ora prostului.”
Că s-a dus, am aflat la telefon, ca-n somn, dimineaţa devreme. De-atunci sar când în liniştea casei sună un telefon.
N-a apucat să mă ajute, dar ştiu că ar fi vrut. Niciodată nu i-am dat dreptate, nici când avea; ştia exact ce cred, dar asta am înţeles-o în ani. Niciodată nu i-am spus că-l iubesc. Dar mereu a ştiut-o.
Tata.

8 comentarii:

cristina spunea...

emotionant.

Gradinarit anotimp cu anotimp spunea...

Stima si respect pentru toti cei care au purtat cu demnitate si loialitate uniforma militara.Vesnica recunostinta celor ce ne-au dat viata si indrumat primii pasi prin hatisurile acestei lumni.

bucuresteni mutati la sat spunea...

uf! uite cum ai facut sa-mi dea lacrimile :(

Anonim spunea...

Imediat se fac trei luni de cand l-am pierdut si eu pe tata, la fel ca tine, am aflat la telefon in miez de noapte, eu tresar cand aud un telefon, dar mai rau e ca inca aud acel telefon "sunand" aproape in fiece noapte.

Unknown spunea...

Eu cred ca ei ne vegheaza de acolo de sus si sunt incantati de adultii in care ne-am transformat.

Dani P. spunea...

Ah, mi s-a pus un nod in gat ... parintii mei traiesc, dar ii vad atat de rar ... Noroc, ca ne putem conecta pe Skype ...

Aimée spunea...

Ia vezi tu cu d-astea, ca-s mai sensibila de la o vreme si am si eu multele mele nespuse... rascolesti...

simf spunea...

@green - va trece, dar dureaza.

@Crengu - Dixi et salvavi animam meam.
Incearca si tu!

:-D