Like?:)

marți, 9 februarie 2016

Scurt, în februarie

* Au fost de ajuns, pe final de ianuarie, două zile cu temperaturi pozitive şi toată zăpada s-a transformat în pârâiaşe zglobii coborând prin mijlocul drumului, aducând frunze şi beţe, băltind graţios în mijlocul curţii, spre marea bucurie a lui Zăvod, care e şi acum curat ca un porc în cocină.
* Ghioceii au trecut cu bine şi de cei 30 cm de zăpadă, şi de gerurile de o săptămână, sunt drăguţi şi mă fac să-mi cam doresc primăvara, dar nu, nu acum, mai trebuie o tură de zăpadă. Până atunci, zi de zi văd evoluția verticală a zambilelor și narciselor.
* După liniştea gerurilor, soarele a declanşat o fojgăială continuă, vulpi în rut, ţapi tineri luptându-se pentru favorurile căprioarelor, vrăbii impertinente şi piţigoi gureşi, coţofene neruşinate şi ciocănitori năpădind livada de-alături. Păienjenii au căpătat viteză, am văzut vreo două-trei muşte, chiar şi o albină.
* Un arici şi-a dat obştescul sfârşit – nu ştiu cine e criminalul, dar îl suspectez pe Hades – şi a devenit jucărie principală pentru Zăvod, grădina e gri-depresie, noroc cu câte-o frunză de măr roşiatică, pădurea – maro trist, doar cerul ce se joacă-n nuanţe de la gri la bleumarin, trecând arogant prin portocaliu şi roz.
* Iar n-avem timp (mi se pare mie sau devine laitmotiv?), tăiatul, spartul şi aranjatul lemnelor se desfăşoară cu continuarea în numărul viitorîncă n-am făcut programarea grădinii, sper ca sâmbătă să pun ardeii iuți la ghivece; sau nu, mă mai gândesc.
Februarie, 9.

Niciun comentariu:

:-D