Like?:)

luni, 7 noiembrie 2016

Pe scurt despre ultima vreme

  • Ziua s-a scurtat, ora de iarnă e o minunăţie, plecăm de-acasă pe lumină, avem seri mai lungi şi mai aşezate, în condiţiile în care trecem printr-o perioadă agitată – e ca un cadou pentru noi.
  • S-a deschis sezonul la clanțe reci-reci, ierburi albe și gheață pe parbriz dimineața; desenez stele în cinci colțuri pe geamurile aburite, mă aşteaptă mănuşi la ambele intrări în casă, binecuvântez existenţa glugilor.
  • Domnul meu tot taie lemne şi apoi le sparge şi le depozitează, a strâns toți strugurii – încă necopți, dulci acrișori - și a comis cinci litri de must alb-dubios (tulburelul acrit a ajuns la viitoarea tescovină).
  • Avem o invazie de șobolani; obraznici, agresivi, fără teamă – intră în magazie pe sub ochii lui Zăvod (care, ca un mare bou ce se află, îi supraveghează ușor patern, fără să-i deranjeze), se plimbă pe sub capota mașinii, prin chioșc. Am demarat războiul cu o cursă paralelipipedică din sârmă, cu arc, avem deja și un bilanț interimar – patru victime. (Ca să putem folosi cursa, trebuie să cointeresăm prin obligare mâțele să stea în casă.)
  • La orizont se vad munţii complet albi, aerul miroase a frig, într-una din seri am avut un spectacol neaşteptat: un foc de artificii fain cam la vreo 4 km, care a durat vreo 3 minute, spre supărarea câinilor noştri.
  • Acasă ajungem cu maşina doar din doi în trei, mai un tractor cu remorcă fără tăbliţe de identificare rămas în drum, mai o maşină a unui vecin plin de bun-simţ lăsată fix unde l-a trecut pe om s-o lase, mai o ploaie care se duce cu drumul cu pietriş cu tot, plus lucrările zilnice la rigole.
  • Duminică a fost o zi cadou; am fost prin pădure (oficial după ciuperci, practic la plimbare, că ghebe n-am găsit şi altceva nu cunosc), în vizită. Mai vreau.

Niciun comentariu:

:-D